Prosimy o zapoznanie się z Polityką prywatności witryn wydawanych przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej imienia doktora Kazimierza Hołogi w Nowym Tomyślu
Data ustalenia pierwotnego tekstu: 10 maja 2018 r.
Data ostatnio wprowadzonych zmian: 10 maja 2018 r.
Polityka prywatności Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej im. doktora Kazimierza Hołogi w Nowym Tomyślu przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwis Biuletynu Informacji Publicznej szpitala http://bip.szpital-nowytomysl.pl.
Strony serwisu nie zawierają żadnych mechanizmów np. formularzy, zapytań, ankiet, itp. zbierających dane osobowe. Strony serwisu pełnią wyłącznie funkcję informacyjną i nie wchodzą w interakcję z odwiedzającymi, nie zawierają opcji logowania, nie wykorzystuje się dzienników logów. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników stron Szpitala.
Informacja o plikach Cookies Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisie Szpitala nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. W używanej przez Państwa przeglądarce internetowej istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies. Brak takiej zmiany oznacza Państwa akceptację dla stosowanych w Serwisie plików cookies.
Zmiana ustawień w popularnych wyszukiwarkach
- Google Chrome / W Ustawieniach Google Chrome wybieramy zakładkę Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji "Prywatność" trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji "Pliki cookie" można zmienić ustawienia plików cookie.
- Internet Explorer / Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność. Suwakiem ustawiamy poziom ochrony przed cookies, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
- Mozilla Firefox / Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: "będzie używał ustawień użytkownika". O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
- Opera / Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
- Safari / W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie".
Informacja o przetwarzaniu danych w ramach monitoringu wizyjnego
Informacja o przetwarzaniu danych użytkownika serwisu w przypadku skorzystania z poczty elektronicznej Jedynym mechanizmem interaktywnym wykorzystywanym na stronach szpitala są hiperłącza umożliwiające automatyczne otwarcie po stronie użytkownika klienta pocztowego z otwartą wiadomością przygotowaną do wysłania zawierającą adres skrzynki poczty elektronicznej obsługiwanej przez Szpital. Osoby, które wykorzystają ten mechanizm i podadzą w wysłanej do nas wiadomości swoje dane osobowe informujemy że:
- Administratorem Pana/Pani danych będzie Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. doktora Kazimierza Hołogi w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 30, 64-300 Nowy Tomyśl, tel. (61) 4427301, Faks: (61) 4422152
- Inspektorem Ochrony Danych jest Piotr Lichtarowicz, ul. Sienkiewicza 3, 64-300 Nowy Tomyśl, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. (61) 442 74 66
- W przypadku skierowania do nas zapytania, prośby, życzenia lub żądania związanych z Pana/Pani statusem Pacjenta oraz z przetwarzanymi przez nas danymi dotyczącymi Pana/Pani stanu zdrowia — Pana/Pani dane mogą być przetwarzane w jednym bądź kilku wymienionych celach takich jak: ochrona stanu zdrowia, świadczenie usług medycznych, leczenie, zapewnienie opieki zdrowotnej, diagnoza medyczna, zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, utrzymanie systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnienie bezpieczeństwa tego systemu; na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO
- W przypadku wysłania do nas wiadomości z zapytaniem, prośbą, życzeniem lub żądaniem związanych z innymi sprawami, niż opisane w pkt 3 — Pana/Pani dane będą przetwarzane w celu odniesienia się do Pana/Pani wiadomości, w tym załatwienia sprawy i udzielenia odpowiedzi, jeśli będzie taka potrzeba; na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO czyli na podstawie Pan/Pani zgody wyrażonej poprzez wyraźne działanie, przez które rozumie się: przekazanie danych osobowych przez osobę fizyczną w celu uzyskania odpowiedzi na zapytanie.
- W przypadkach opisanych w pkt 3 Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępnione innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, podmiotom przetwarzającym, Rzecznikowi Praw Pacjenta, NFZ, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, Systemom Informacji Medycznej oraz innym, wymienionym w art. 26 ustawy z 6 listopada 2008 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- W przypadkach opisanych w pkt 4 Pana/Pani dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom właściwym dla prowadzonej na Pana/Pani życzenie sprawy, o czym zostanie Pan/Pani poinformowany/a poprzez skierowane do Pana/Pani wiadomości kopie pism wysyłanych w tej sprawie.
- Podane przez Pana/Panią dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego chyba, że będzie tego wymagała sprawa prowadzona na Pana/Pani życzenie i będzie to niezbędne ze względu na ważne, prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora, wobec których charakteru nadrzędnego nie mają interesy ani prawa i wolności osoby, której dane dotyczą. Wówczas Administrator oceni wszystkie okoliczności przekazania danych i na podstawie tej oceny zapewni odpowiednie zabezpieczenia w zakresie ochrony danych osobowych.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane:
- jeśli zostaną dołączone do dokumentacji medycznej przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem, że okres przechowywania może być inny, w przypadkach określonych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- przez czas określony dla danej kategorii archiwalnej spraw w jednolitym rzeczowym wykazie akt Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Tomyślu
- Posiada Pan/Pani prawo do dostępu do swojej dokumentacji medycznej na zasadach określonych w art. 27-28 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, kopiowania, przeniesienia, a także w przypadku, gdyby zakwestionował/a Pan/Pani ich prawidłowość, do ograniczenia przetwarzania przez okres pozwalający administratorowi na sprawdzenie prawidłowości danych.
- W przypadkach, gdy zezwalają na to przepisy aktów prawnych ma Pan/Pani prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania ograniczenia przetwarzania oraz żądania usunięcia danych.
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pan/Pani dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w opisywanej sytuacji kontaktu e-mailowego jest dobrowolne, choć w przypadku, gdyby miało dojść do przetwarzania danych wrażliwych dotyczących Pana/Pani stanu zdrowia będzie obowiązkowe, w zakresie ustalonym przez przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Jeśli adres poczty elektronicznej, z której wysłał/a Pan/Pani wiadomość jest inny niż zapisany w przechowywanej przez nas dokumentacji medycznej może zostać Pan/Pani poproszony/a o potwierdzenie tożsamości za pośrednictwem profilu zaufanego EPUAP, podpisu kwalifikowanego, przelewu bankowego potwierdzającego zgodność danych lub w inny przyjęty przez Administratora sposób.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Informacja o przetwarzaniu danych w ramach monitoringu wizyjnego
Jeśli odwiedzi Pan/Pani nasz szpital, wówczas znajdzie się Pan/Pani w zasięgu kamer monitoringu wizyjnego.
1. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, szatni, stołówek oraz palarni lub pomieszczeń udostępnianych zakładowej organizacji związkowej.
2. W normalnym trybie pracy monitoring nie umożliwia identyfikacji (rozpoznania) osoby fizycznej na ekranie monitora. Osoba oglądająca obraz z kamer może zobaczyć jedynie sylwetki osób i zidentyfikować takie zdarzenia jak zadymienie, pożar, zasłabnięcie, upadek lub trudności z pokonaniem barier architektonicznych np. zablokowania wejścia przez wózek osoby niepełnosprawnej. Zapisy obrazu kamer przechowywane są przez kilkanaście dni i są nadpisywane przez nowe obrazy w tzw. pętli.
3. Przetwarzanie danych osobowych (z wyjątkiem monitorowania czynności życiowych pacjenta w pracowni endoskopii) odbywa się wyłącznie w przypadkach wystąpienia zdarzeń wymagających wyjaśnienia, w trakcie odtwarzania zapisanego obrazu z kamer, przez upoważnione osoby za pośrednictwem odpowiedniego oprogramowania w rozdzielczości, która może pozwolić na ustalenie tożsamości lub cech charakterystycznych pozwalających na identyfikację osób lub pojazdów. Dostęp do tego trybu odtwarzania posiadają jedynie wyznaczenie pracownicy przy użyciu loginu i hasła użytkownika.
4. Dane z monitoringu udostępnia się:
1) na żądanie osoby fizycznej, podmiotu danych w przypadku powołania się na prawo z art. 15 RODO pod warunkiem możliwości technicznych wydzielenia danych tej osoby lub anonimizacji danych innych osób znajdujących na nagraniu. Dane udostępnia wyłącznie Inspektor Ochrony Danych.
2) na żądanie sądu lub prokuratury, a w sprawach niecierpiących zwłoki, również Policji, jako rzecz mogącą stanowić dowód w prowadzonym postępowaniu. Dane udostępnia: Kierownik Sekcji Technicznej, Administrator Systemów Informatycznych, Inspektor Ochrony Danych
3) na umotywowany wniosek Straży Pożarnej lub innych służb technicznych lub państwowych, jeśli nie jest to sprzeczne z przepisami prawa. Kierownik Sekcji Technicznej w porozumieniu z Inspektorem Ochrony Danych
5. Monitoring w pracowni Endoskopii pozwala na oglądanie w czasie rzeczywistym obrazu głowy pacjenta oraz urządzeń monitorujących jego czynności życiowe. Obraz nie jest rejestrowany.